13 Eylül 2012 Perşembe

St.Petersburg İzleri

Temmuz ayının başında Rusya'nın en güzel şehirlerinden biri olan St.Peterburg'a gittik. Gezimiz  sinema platformunun içinde dolaşmak gibiydi bir de saat 23:30 gibi kararmaya başlayan doğa olayıda eklenince değmesin keyfimize. Açıkçası çok beğendiğim şehirde gezilecek yerlerden pek bahsetmeyeceğim, bu bilgilere biraz emek harcayınca ulaşabilirsiniz. Ben gözüme çarpan detaylardan bahsedeceğim.
Bu şehirde çocuklara çok önem veriyorlar, bindiğimiz bütün metrolarda çocuklar oturuyor yetişkinler ayakta. Ege'nin havasını sormayın yani..
0-2 yaş arasındaki çocuklar bol bol dışarıda ama daha büyük çocuklar sanki şehirde yaşamıyorlar herhalde okuldalar yani eğitim şart.
Sokakta bir kişinin omzunda gördüğüm kedi dışında kedi ve köpek hiç yoktu. Nedendir bilemem ama herhalde sokak hayvanları kısırlaştırılırsa bizde de sokak hayvanları azalır.
Kadınlar gerçekten güzeller o kadar yağlı ve kremalı beslenmelerine rağmen selülitleri yok. Burası biraz sinir...
Biraz mesafeli ve hatta asık suratlılar , rehberimizde şu an kapitalizmin en vahşisini yaşıyoruz bu şehir sadece sizlerin gördükleri değil diyor.
Yaşlı hiç erkek yok tespitimden sonra kocam 'o kadar votka içiyorlar ki yaşlanmaya fırsat bulamıyorlar' yorumunu yaptı.
Anayasalarının bilmem kaçınca maddesine göre izin almadan toplanıp yürüyüş yapabilirlermiş ama Putin bu maddeyi kaldırmaya kalktığı için her ay toplanıp yürüyüş yapıyorlar.
Biz oradayken rehberimiz bizi uyardı denizcilik bayramında çok içki tüketilir ve taşkınlık olabilir diye, evet sokaklar bayraklı, çizgili kıyafetli, şarkı söyleyen gençler ile doluydu bence çok keyifli.
Bence en önemlisi bir kadın olarak orada kendimi rahat hissettim, bunu burada yaşarken pek anlamasamda orada daha iyi farkediliyor. Kadınlar rahat rahat dolaşıyor, cafede oturuyor, sohbet ediyor. Türkiye'deki kadınlar her an çantamımı götürecekler, çocuğumu gözümün önünden ayırmayayım, bu hödük niye bakıyor yakammı açıldı, eteğim otururken toplandımı vb hep tedirgin yaşıyor. Hiç dışarıda sandalyeye rahatça oturup arkama yaslanmadığımı farkettim((((((
 
Medeniyetin para ile değil çocuk ve kadına bakışla doğru orantılı olduğunu düşünüyorum. Bu keyifli geziden yüzlerce resimden bazıları
 
 
Puşkin'in heykeli

Tatar cami

En önemli caddeleri Nevski , gerçekten çok keyifli
 

Rus Müzesi



Şu kendini çekebilen kişilere bayılıyorum

Ege ve Isaac Katedrali


 

Hermitaj Sarayı, tek kelime MUHTEŞEM

Picasso ve Ege (Sarayda deliye döndüm bir salonda Monet, başka yerde Picasso, Da Vinci ve daha neler)

Kazan Katedrali


Küçük Rus'um
 

Çok güzel parkları ve meydanları var insanın içi sızlıyor

Bütün gün yorulunca kilisede yere oturdum Güneş'te Ege ile bana bozukluk attı))))

Bu pozu pek bir beğendim

Kanlı Kilise , bu kiliseyi çok beğendim her açıdan ve her havada resimlerini çekmişim


Sokak ressamlarına oğluşum poz verirken

Bu fotoda saat 23 civarı

Nehir turundan Hermitaj görüntüsü


5 yorum:

  1. Çocuğa ve kadına da keşke daha fazla hürmet edilse bizim ülkemizde de. Metroda çocukların oturma fikrini alkışlıyorum. Bizde olsa yiyecek gibi bakarlar minicik meleklere. Çok güzel bir gezi olmuş anlaşılan. Görsellere bayıldım. Ailecek nice güzel anılarınız olsun böyle:)

    YanıtlaSil
  2. Esra umarım biz çocuklarımıza kadına ve çocuklara karşı doğru davranışı öğretebilirizde bu döngü kırılır. Açıkçası ben uzun süredir metroda Ege'yi oturtuyor kendim ayağa kalkıyordum çünkü çocukların tutunmak için ne boyları yeterli ne de güçleri var diye düşünüyorum ama haklısın genelde beni yarğılıyorlar((((((( Gerçekten güzel anılar biriktirip döndük teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Yazın kadar resimlerde göz dolduruyor Dilek'cim.En çok 23.30'da hava kararmıyor diyorsun ya süper.Daha nice gezilerini okumak dileğiyle diyorum ve resimlerine bakmak üzere tekrar yukarı çıkıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Süreyya, şehri o kadar tabana kuvvet gezdikki şimdi gitsem nereye gidilir, ne yenilir, ne alınır, nerede kahve içilir hepsini söyleyebilirim.

    YanıtlaSil
  5. Bilerek gezmek gercekten o kültürü tanımada cok etkili oluyor.tabi senin eşinin rehber olmasıda oralara farklı bir bakış acisida getirmiştir.

    YanıtlaSil