10 Şubat 2012 Cuma

Ulaşım'da Empati Zamanı

Evim, işim, Ege'nin okulu, yüzmesi, aikidosu , marketi derken toplam 4 km'lik bir alanda dolaşıyorum. Toplu ulaşım araçlarından  metroyu kullanıp geri kalanları pek kullandığımı söyleyimeyeceğim. Kullandığım araçlarda 6 yaşından itibaren oğluma jeton, bilet, ücret neyse ödedim ki çocuğum kendini bir birey olarak hissetsin. Aslında bunu ödememde çok önemli değil ama metroda, otobüste, vapurda el kadar çocuklardan, sırtlarında koca bir çanta taşıyan öğrencilerden, gençlerden yer beklenmesinden rahatsız oluyorum. Yer beklediğin çocuk, adı üzerinde çocuk bu çocukların minik bedenlerinin yorulmaya hakkı yok mu? Yer beklediğin genç belki o sabah saat 4'de kalkıp ders çalıştı ve üzerinde taşıdığı kitapların ağırlığı dışında kocaman beklenti ağırlığı taşıyor. (biz gençken ağaca bile bakıp gülebilirdik şimdi çocuklar posaları çıkarılmış gibiler) Yer beklediğin üniversiteli belki gece 12'ye kadar işte çalıştı ve sabah sınavına yetişti, belki de aç bir karınla dolaşıyor. İşin özü yani biraz empati diyorum...
Not: Hamile ve yaşlılara (iş çıkışında arkadaş toplantısından dönenlerede gıcık oluyorum) yer verelim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder