16 Temmuz 2013 Salı

Siz Çekoslavakyalaştıramadıklarımızdamısınız?

Bizim zamanımızda ile başlamak istemiyorum ama gerçekten bizim zamanımızda biz öğretmenlerden ciddi tırsarmışız. Y kuşağı ve Z kuşağı gençleri inanılmaz bir özgüvene sahipler. Tabi ki bu çocukları biz yetiştiriyoruz. Kapısını vurmadan odasına girmediğimiz, söz hakkı tanıdığımız, demokrat yetiştirdiğimiz çocuklar bırak öğretmeni kimseden tırsmıyorlar (bunun örneğini bize bol bol gösterdiler)
 Bu sene Ege'ler de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi başladı  anladığım kadarıyla çocuklarla arası gayet iyi, zeki  bir öğretmen. Okulda şöyle bir diyalog geçiyor.( tabi ki konuşmaya ortadan başlıyorum)
Öğretmen: Arapçayı iyi bilirim iki kitap çevirdim.
Öğrenciler: peki Arapçadan-Türkçeye, Türkçeden -Arapçaya her şeyi çevirebilir misiniz?
Öğretmen : evet
Ege          : öğretmenim 'siz çekoslavakyalılaştıramadıklarımızdanmısınız? '  çevirirmisiniz?
Öğretmen: (hafifçe gülümser) hayır ama sende öğrencileştiremediklerimizdenmisin? der.
Bu konuşmaya tabi ki çok güldüm aynı zamanda  öğretmenide bu zeki manevrasından dolayı takdir ettim.    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder